Seperti sebuah peribahasa Melayu, “Sediakan payung, sebelum hujan”, mengambil langkah mengutamakan keselamatan di premis anda terpelihara pasang cctv adalah pilihan yang bijak dan tepat sama ada melindungi insan kesayangan atau harta benda pasang cctv.
Jika anda menaip “Berita CCTV” di Google, anda boleh lihat betapa banyaknya kejadian jenayah yang dirakam oleh pasang CCTV sama ada di kediaman, di pejabat, di taska, di kedai dan sebagainya. Kemalangan, kematian, jenayah rompakan, jenayah penculikan, jenayah kecurian dan sebagainya boleh berlaku pada bila-bila masa, di mana-mana lokasi dan pada
sesiapa sahaja.

Anda pernah terfikir sama ada kamera CCTV ini wajib atau tidak untuk anda?

Ini antara 6 sebab kenapa anda wajib pasang CCTV di premis anda.

pasang cctv

1. Malang tidak berbau Pasang CCTV

Seringkali kejadian yang tidak diingini berlaku apabila kita tidak jangkakannya. Sama ada ia berlaku di hadapan kita atau tanpa pengetahuan kita.Dengan memasang kamera CCTV, dapat mengurangkan jumlah kerugian atau dan kemudaratan kerana tindakan awal dapat diambil sebaik sahaja kamera CCTV mengesan pergerakan atau merakam situasi yang tidak diingini. Contoh situasi seperti kemalangan dan kecurian adalah situasi yang tidak dapat dihalang dari berlaku namun anda dapat bertindak ke atasnya

cctv malaysia

2. Menjimatkan kos “mata-mata” anda Pasang CCTV

Menempatkan seorang pengawal untuk menjaga dan mengawasi lokasi premis anda akan meningkatkan kos bulanan. Namun, dengan memasang kamera pasang CCTV, ia memberi kelebihan kepada wang anda untuk mendapatkan keperluan yang lain bagi premis anda.Bukan itu sahaja, anda tidak perlu berhadapan dengan situasi di mana pengawal mempunyai masalah sikap, atau jatuh sakit dan perlu mencari pengganti pengawal yang lain. Ini akan menambahkan lagi kos perbelanjaan anda.

alarm malaysia

3. Melindungi anak-anak dan harta berharga

Nyawa anak tiada gantinya. Begitu juga dengan harta-benda anda yang mempunyai nilai yang tinggi bagi anda.Sekiranya anda mempunyai pembantu rumah yang menjaga anak-anak anda, atau sekiranya anak-anak anda yang dewasa tinggal bersendirian di rumah, pantaulah mereka dengan kamera pasang CCTV bagi memastikan keselamatan mereka terpelihara.Sebagai contoh, jika berlaku kebakaran, anda akan dapat bertindak dengan pantas untuk menyelamatkan anak-anak dan harta-benda anda.

autogate malaysia

4. Mencegah berlakunya jenayah di premis anda

Premis yang digemari penjenayah adalah premis yang tidak dipantau. Kewujudan kamera pasang CCTV di premis dapat membantu menggagalkan niat jahat penjenayah untuk menceroboh kawasan premis anda.Di taska juga penting untuk dipasang kamera CCTV bagi mencegah berlakunya penculikan kanak-kanak.

pakar cctv

5. Memastikan pekerja jujur dan amanah

Disiplin dalam kalangan pekerja dapat dibentuk dengan kewujudan kamera CCTV di dalam pejabat atau kawasan bekerja. Ia dapat menggalakkan pekerja dan pelanggan menjaga tingkah laku di premis perniagaan anda. Selain itu, dengan wujudnya kamera CCTV pada pandangan pelanggan akan mencetuskan perasaan selamat apabila berurusan di premis perniagaan anda terutamanya di waktu malam dan di waktu sunyi.

cctv expert malaysia

6. Membantu situasi kecemasan

Pemasangan kamera CCTV juga dapat membantu ketika di dalam situasi kecemasan di mana pekerja boleh mengambil tindakan yang perlu untuk mengurangkan risiko di dalam masa sesingkat yang mungkin.Kamera pasang CCTV sesuai dipasang di kawasan yang berisiko tinggi untuk berlakunya kemalangan atau kejadian yang tidak dijangka. Pemilihan kamera CCTV yang bersesuaian meningkatkan keberkesanan mencegah potensi kerosakan kerana langkah keselamatan dapat diambil secepat mungkin bersama pemantauan yang terperinci.

Semoga perkongsian ini dapat memberi pencerahan kepada anda tentang kepentingan memasang kamera pasang CCTV di premis anda sama ada kedai, pejabat atau kediaman.

× Whatsapp kami sekarang